23.05.2011 22:42

Drive Angry - Recenze

Milton právě uprchl z Pekla, je pořádně naštvaný a kdo by nebyl plný vzteku, když mu satanská sekta zabila jeho milovanou dceru a její malou dcerku chtějí co nejdříve obětovat. Milton je však zásadně proti a pro její záchranu udělá vše co bude v jeho silách. Spojí se s plavovlasou kráskou, musí zabít vůdce sekty a v patách má vyslance Pekla, který ho má vrátit tam kam patří.

Překvapilo mě, že na filmu není znát jeho větší rozpočet. Efektních scén je sice hodně, ale ne všechny jdou v kontextu vyprávění. Cage je drsný chlápek jehož pohnutý osud mně byl však úplně u paty, protože Patrick Lussier nepatří k režisérům, který by se obtěžoval na diváka vyhrnout srdceryvné emoce a hlavně je neumí správně podat.Nahé holky, souložící Cage a efektní průstřel oka to mu jde nejlépe. S akcí si tedy rozumí mnohem lépe a občas přidá nějakou cool hlášku, umí udržet rytmus a tempo, ačkoliv pracoval se scénářem, který nejednou logicky klopýtnul. Nejvíce se to projevuje v chování a schopnostech vyslance Pekla v podání charismatického Williama Fichtnera.

Nejdříve je vystavěn jako nesmiřitelný protivník obdařený nadpřirozenými schopnostmi, které ovšem na svého uprchlíka vůbec nepoužije a v závěru se s ním málem skamarádí a to už se ani nezminuji o jeho neschopnosti ho vystopovat. Krasavice Amber Heard je zde na okrasu a se svou bujnou hřívou umí sexy pohazovat, nebojí se jít si to s nebezpečným chlapem vyřídit ve stylu ručně-stručně a za jízdy přeskakuje z jednoho auta na druhé. Billy Burke jako vůdce sekty je nevýrazný jako strašilka a David Morse v roli starého kámoše nedostal příliš prostoru, ale tohle není film ani tak o hereckých výkonech, ale o akci.

Ta sice nebyla ohlušující, ale byla solidně dynamická a stylově vybroušená. Nebyla nouze o nějaký ten drastický záběr, ale přesto Lussiera považuji za hororového specialistu a čekal jsem od něj větší útok na divákovu trávící soustavu, ale podle mě se zbytečně držel při zdi. A tak je to celé s tímto filmem. Držel se moc při zdi a neuměl se odvázat. 3D záběry nenahradí vše a ošizený divák chce non-stop akci s propracovaným scénářem. Jenže kde nic není ani Peklo nebere a Cage se s tím nesere.

Hodnocení 60%

—————