24.02.2011 18:57

Fighter - Recenze

Fighter je úplně obyčejná story, která přece jen něco v sobě nosí jako své. Jak se to říká, proti chuti, žádný dišputát? Pak na této solené polívčičce si pochutnají i vegetariáni.

Letošními adepti na "koně roku" natočili boxerskou drama bez hlubších úvah, avšak se správným kormidlováním v kalné vodě.

Fighter (podle skutečného příběhu, něco se ve scénáři pro přitažlivost poměnilo) je proto obyčejný, protože nenabízí nic, co jsem neviděl, nezkouší nic nového a umí upoutat i na déle, než bych si mohl myslet. Má na to pár dobrých žolíků, kteří těží ze strašného stereotypu, ale divák se umí radovat, když se tomuto "Rockymu" konečně něco vydaří a těší se skoro všichni.

Mark Wahlberg se od jistého vysvětlitelného bodu jeví v herecké branži jako sympaťák, i když má na kontě nejsprávnější povahy svých charakterů. Teď je z něho chlap (Micky), který má pořádnou ránu a umí se chovat, pokud něco vyžaduje situace. Snaží se více boxovat, aby si pořešil rodinné a sociální věci. Nejlepším trenérem je mu starší bratr (ten byl prý ve skutečnosti mladší), kterého hraje Christian Bale. Zahrál si feťáka, který před pár lety boxoval v opěvovaném zápase proti Sugar Rayovi, v obou případech se jedná o Walterovu váhu (nejnižší, ale za to velmi atraktivní kategorie boxu do 75 kg). Bratr Dicky zapomíná často na tréninky, nebo se opozdil, matka (Melissa Leo - té jsem uvěřil nejvíc) mu dělá manažerku a celé je to na úrovni rozpustilý holčičky, které si už dopředu představuje, za co peníze spláchne do kanálu. Micky si najde dívku (Amy Adams - také bravo!), Která mu chce opravdu pomoc a začne pomalé vyhrabávání, které se ještě trochu zamotá jak ho známe.

Ve filmu se dává důraz na sociálně-rodinnou stránku, je zde mnoho silnějších výměn názorů a při zápasech (dohromady 3 zápasy) je kamera střižená s televizním vysíláním, takže máme film jako při přímém přenosu ze zápasu. Padl i menší počet podpůrných známých písní v soundtracku a Baleova obměna je opravdu nová. Film však zůstává v dálce za tím, co by bylo, kdyby bylo. Všichni chtěli něco jako Zuřící býk 21.století, ale tam se prostě ukáže diametrálně odlišná strategie charakteru filmu. Producenti tak natočili dostatečně živý film kterým zapálili malý plamínek v nějaké hlavě, která za nějaký čas přijde s dalším příběhem dalšího boxera, který nám řekne víc. The Fighter je perfektním modelem na filmový průměr.

Hodnocení 80%

—————