24.01.2011 18:16

Hon na čarodějnice - Recenze

Cage je definitivně zpět a stylově nakopává zadky démonům. Dva zběhlí křižáci Behmen a Felson dostanou na starost eskortovat dívku obviněnou z čarodějnictví do stovek kilometrů vzdáleného opatství Severak. V něm se nachází kniha mnichů, která má zlomit kletbu čarodějnice, kterou v podobě epidemie moru údajně seslala na město. Jak už to tak bývá bude to větší peklo než jaké zažili na bojištích na svých křižáckých výpravách. Behmen je zpočátku přesvědčen o dívčině nevině a žádá, aby se jí dostalo spravedlivého soudu. Jenže vzhledem k podivným událostem, které zažije na cestě do opatství si už tak její nevinou jistý nebude. Cage s Perlmanem jsou dobrá dvojka a je skvělé, že se neuchýlili k nějakému přehrávání svých postav za cenu laciného hláškování a zavděčení se náctiletému publiku.

Ve svých rolích jsou bezvadní, ale mají k sobě jednu soupeřku, která je převýšila a tou je pro mě do té doby neznámá Claire Foy. Svojí kreací nahnala strašidelného jedu do žil, ale na strašidelné atmosféře se podíleli vlastně všichni svorně a doménou režiséra Dominica Seny byla vždy dynamická akce a nikoliv dialogy na které nikdy moc nebyl, ale hlavně poprvé umí pracovat s atmosférou. Slabinou je uspěchané CGI finále, které by klidně sneslo ještě nějakou čtvrthodinu navíc, ale to bych chtěl asi moc, ale stejně je zarážející krátká minutáž filmu. To však nic nemění na tom, že tahle dobrodružná cesta o přepravě jedné čarodějnice je napínavá a po dlouhé době můžu prohlásit i příjemně strašidelná a nepříliš předvídatelná.

Hodnocení: 70%

—————