05.07.2011 15:23

Jsem číslo čtyři - Recenze

Do kin přichází nový film, který je velmi podobný sérii Stmívání. Herci jsou z řad teenagerů, takže se tu samozřejmě objeví "zakázaná" láska dvou mladých lidí - mimozemšťan a člověk. Jméno hlavního hrdiny neznáme, neboť se neustále mění. Ve filmu zní pouze jedno falešné jméno, John Smith, takže můžeme říci, že John Smith, hlavní hrdina utíká před nepřátelskou rasou z jiné planety. Loví jeho rasu už pěkných pár let a přežilo jich pouze 9. Tři už zabili a on je další na řadě. Neustálé utíkání ho přestane bavit a rozhodne se zůstat ve městě Ohio, kde se také zamiloval do místní fotografky Sarah. Ale co by to byl za film, kde by láska byla tak jednoduchá. Její bývalý Johna kvůli tomu pronásleduje a snaží se ho zastrašit. Jako každý správný hrdina, i zde má "super" John svého sidekickera, který je blázen do Ufo. John má i svého patrona, který mu ve všem pomáhá.... i s děláním falešných dokladů. A jaké schopnosti má John? Super síla, rychlost, telekinéze a svítící ruce. Ano, tvůrci nepřišli na nic jiného než dát superhrdinovi schopnost lidské baterky. S tyto schopnosti se utká s jeho přáteli Mogadoriány (jistá podobnost s Voldemortem), tvory s blány vedle nosu a místo vlas tetování. Režisér má asi moc rád sérii Harryho Pottera. Se zvláštními efekty nelze nic chválit. Většina efektů jste mohli vidět v X-menech, hlavně scéna s létajícími policejními vozy. Na stranu Johna se přidá ještě číslo 6. Půvabná a hlavně sexy blondýnka, která si zasloužila více pozornosti než hlavní hrdinka Sarah. Dokáže se přeměnit v modrý vítr, který ji dovoluje se přiblížit za zády jejích nepřátel během mrknutí oka, a je ohnivzdorná.

S příběhovým pozadím nebo dějovou propleteností si tu přílišnou starost nikdo nedělá, ale jelikož se Caruso s Bayem zastavili někde mezi očima Dianny Agron a přirozeným charizmatem Alexe Pettyfera, tak nějak nestíhám mít sebemenší připomínky. Středoškolské melodrama v kombinaci s ultimátním akčním finále bere dech až překvapivě snadno.

Hodnocení 75%

—————