15.07.2011 20:35

Pan Popper a jeho tučňáci - Recenze

Malý Tommy Popper, jenž vyrostl v newyorském Brooklynu, se vždycky těšil na chvíle, kdy mohl mluvit se svým stále cestujícím otcem. O roky později je z Tommyho pan Popper (Jim Carrey), velmi úspěšný realitní makléř na Manhattanu. Pan Popper je sice se svojí ženou Amandou (Carla Gugino) rozvedený, ale není mezi nimi žádná velká antipatie. Mají dvě děti (Madeline Carroll a Maxwell Perry Cotton), které Tom vidí každý druhý víkend a jinak si celkem spokojeně žije ve svém ultra moderním apartmá na Park Avenue. V práci se mu velmi daří a je na dobré cestě stát se partnerem v prestižní firmě s nemovitostmi, kde pracuje. To vše se změní dnem, kdy se na prahu jeho dveří objeví dar od zesnulého otce – suvenýr z Antarktidy. Uvnitř dřevěné krabice je mezi pytlíky ledu uhnízděn dvě stopy vysoký tučňák s jasně oranžovýma nohama. Není to hračka, ani vycpaný pták, jak si nejprve Popper myslel. Je to skutečný, živý tučňák, který lítá po jeho podlaze a vydává hlasité zvuky. Popper se chce divoké kreatury za každou cenu zbavit, proto obvolává všechny možné agentury, z nichž ale žádná nemá o živého tučňáka zájem. Telefonát na Antarktidu, který má domluvit vrácení ptáka zpět, má za následek příjezd dalších pěti kousků do Popperova apartmá. Jeho život se s příchodem tučňáků rychle zamotá. Luxusní apartmá se změní v zasněženou krajinu, obchod, který má vést k jeho povýšení ve firmě, ztroskotá. Ale díky novým povinnostem Popper pochopí důležitost rodiny – lidské i jiné. Tedy jak tohle dopadne?

Jim Carrey, jeden z nejúspěšnějších komiků současnosti, se ve filmu Pan Popper a jeho tučňáci vrací k žánru rodinné komedie, který mu v minulosti zejména coby zvířecímu detektivovi přinesl neobyčejnou popularitu u diváků všech věkových kategorií. V režii Marka Waterse (Mezi námi děvčaty) se tentokrát představí jako hlavní postava filmu, který vznikl na motivy klasické dětské knihy z roku 1938 Mr Popper’s Penguins od Richarda a Florence Atwaterových. Kniha je v Americe povinnou školní četbou pro děti třetích tříd, takže cílová skupina tohoto filmu jsou skutečně děti kolem 10 let, ale i menší, kteří budou z tučňáků jednoznačně unešeni. Přestože se filmaři dušují, že většina scén s tučňáky vznikla prací se živými zvířaty, tak jim to opravdu nebaštím. Tučňáci jsou jednoznačně digitální a to mnohem víc, než Jim Carrey. Oproti jeho poslednímu komediálnímu výstupu ve filmu Yes Man, kde se na populárním komikovi podepsal zub času, se vrací na plátna po velmi omlazovací a depilační kúře. Doufám, že jeho plastický chirurg obdrží zvláštního Oskara. To ovšem nemění nic na tom, že Jim Carrey je pořád komediální extraliga a v současné záplavě komedií, jako Pařba v Bangkoku nebo Princ a pruďas, nedostižný génius. Objektivní potíží filmu je nevyvážené tempo, ale Mark Waters je zkrátka specialista na rodinnou zábavu. Jeho Kronika rodu Spiderwicků nebo Mezi námi děvčaty patří v rámci žánru ke špičce a film Pan Popper a jeho tučňáci je příjemnou komedií, která má pouze pobavit, nic víc. Po dlouhé době, tak neuslyšíte žádné vulgárnosti a zřejmě se i častokrát zasmějete.

Hodnocení 65%

—————