09.04.2012 10:15

Pařba v Bangkoku - Recenze

Vlčí smečka je zpět. Režisér Todd Phillips posbíral starou partu, která minulý rok rozvířila Vegas  a zamířil s nimi do exotického Bangkoku. Jak dopadlo pokračování úspěšné Pařby ve Vegas?

Stu (Ed Helms) chystá svatbu v Thajsku. Na ní nesmí chybět ani jeho nejlepší kamarádi Phil (Bradley Cooper) a Alan (Zach Galifianakis). A jak bývá na svatbě zvykem, v předvečer je potřeba dát nějaké to pivko. A bum! Známá trojka se najednou probouzí na neznámém místě se strašnou kocovinou. A opět tu je něco navíc a něco chybí. Máme tu tetování, mínus vlasy, plus opice, mínus jedna osoba. Trojka opilců si pochopitelně nic nepamatuje, takže se vydává pátrat do ulic Bangkoku po zmizelém kamarádovi a po zjištění, co se minulou noc dělo.

Jak už trailery napovídaly, Pařba v Bangkoku je přesnou kopií prvního dílu. Člověk aby si říkal, jestli náhodou scénář nevznikl pomocí kláves „ctrl+c, ctrl+v“. Akorát se změnou lokace. Opět tu máme svatbu, nějaké to zvíře, sprostého domorodce, kosmetické úpravy na vzhledu, automobilové honičky a především plno vtipu. A ten naštěstí funguje a stále baví. Scénáristé oproti minulému dílu otočili volume prudce doprava, takže některé scény hraničí až s nechutností. Vše je ale stále zábavné a smíchu se neubráníte. Díky eRkovému ratingu se na sprostém humoru nešetřilo (ani na záběrech), takže buďte připraveni, že budete přímo zaplaveni narážkami na pohlavní orgány a jiné části (i tekutiny!) těla. Vše ale v rámci únosnosti a podmanivé zábavnosti.

Pařba v Bangkoku by nebyla tou správnou pařbou nebýt výborných postav. Sehraná trojka je perfektní a může za to hned několik věcí. Především skvělí herci, kteří působí, že za sebou mají více akcí než jen tu ve Vegas. Ti si své postavy vyloženě užívají a je radost sledovat jejich vzájemnou chemii. Všemu napomáháii režisér Phillips, který je zkušený řemeslník a moc dobře ví, jak vést herce a konstruktivně je propojovat s příběhem. Navíc jejich tváře nejsou okoukané a provařené, takže dodávají filmu originální feeling.

Přesto druhý díl „kocoviny“ nenabídne nic víc. Jede se podle dané struktury z jedničky a chybí tu nějaký moment překvapení nebo dějové modifikace. I přes menší zvraty ale šablonovitý děj potřebuje něco, co film oživí a trochu odliší od prvního dílu. Nebylo by na škodu rozvést postavu Phila, kterému chybí hlubší charakter a v Bangkoku prostě jenom je. Navíc některé vtipy působí dost nuceně nebo okatě a diváka vybízí k povinnému smíchu. Tvůrci prostě jeli na jistotu a nechtěli nic riskovat. Naštěstí se jim to povedlo, ale rozhodně se najde dost lidí, kteří budou remcat, že je film pouhou recyklací již viděného a slyšeného.

Snímek ale přesto nenudí a je zábavný. Za pochvalu stojí režie, která zvládá práci s postavami, dokáže implikovat humor a neztratí se ani v akčních scénách. Pokud od filmu nemáte žádné převratné očekávání a bavil vás první díl, Bangkok je pro vás to pravé místo v kině. Jestli ale čekáte nějaké nové nápady, změny v příběhu a dějové linii, tak jste na špatné adrese. Pařba v Bangkoku je přesnou kopií prvního dílu, která si dokázala udržet úroveň a vyvrátit tvrzení, že opakovaný vtip již není vtipem.

Hodnocení: 70%

—————