04.12.2010 10:21

Percy Jackson: Zloděj blesku - Recenze

Kdesi v Americe žije Percy Jackson normální nudný život. Matka je doma a nevlastní otec je takový klasický pobuda. V ničem nevynikal a ještě je k tomu disgrafik. Jediné, co ho bavilo bylo potápění. Příběh je velmí podobný Harrymu Potterovi. Také mu někdo tajně pomáhá - Kentaur a Kozlík. Dozví se o sobě, že je synem Poseidona až po tom, co na něho zaútočí harpyje, která se vydala za jeho učitelku. Zeus odněkud slyšel, že jeho blesky ukradl právě Percy a posílá různá monstra, aby je získal zpátky. O blesky má zájem i Hádes.

Percy utíká do tábora pro polobohy, kde má získat základní bojový výcvik a naučit se různé triky zděděné od otce, aby mohl dostat svoji matku zpátky z podsvětí, kde ji drží jako rukojmí Hádes. Percy sice o blesku nikdy neslyšel, ale snaží se přesvědčit Hádese o tom, že je opravdu v tom nevinně a doufá, že ji propustí. V cestě do pekla narazí na velmi dobře graficky upravenou Medúzu Uma Thurmanovou.

Dalo by se říci, že je to asi nej efekt v celém filmu. Věděli jste, že v Hollywoodu je tajné dveře vedoucí do pekla? Že pekelník Hádes umí hrát na kytaře? Nebo, že nad Empire State Building je Olymp? V závěrečné fázi filmu odhalí tvůrci filmu pravého zloděje blesku. Je to někdo, kdo Percymu pomáhal. Nebudu vám kazit napětí, rozhodně si tento film nenechte ujít. Sice to nebude film, na který se budete neustále vracet, ale určitě je to pěkná podívaná na zlepšení nálady.

Hodnocení 60%

—————