18.12.2010 16:52

Tři dny ke svobodě - Recenze

Tři dny ke svobodě je poslední režijní počin Paula Haggise a jak je jeho dobrým zvykem, jedná se opět o kriminální drama, byť tentokrát trochu řízlé romantikou. Paul Haggis, který se krimi dramatům věnuje již do samého počátku své filmové tvorby, má za sebou celou řadu kvalitních a dobře zrežírovaných filmů, jako veleúspěšný Crash nebo válečné drama s Tommym Lee Jonesem V údolí Elah. Crash vyhrál v roce 2005 dokonce tři Oscary (střih, scénář a nejlepší celovečerní film).

I proto předcházelo Tři dny ke svobodě velké očekávání, bohužel nenaplněné. Příběh je poměrně jednoduchý a lineární, bez jakýchkoliv odboček a zbytečných složitostí. Život hrdiny filmu, Johna Brennana, změní zatčení jeho ženy pro vraždu nadřízené. John se nejprve snaží svojí ženu od obvinění očistit, ale poté, co je i poslední odvolání zamítnuté a Johnova žena se ve vězení pokusí spáchat sebevraždu, se John rozhodne, že není jiné cesty než pomoci ženě uprchnout z vězení. V hlavní roli můžeme vidět Russela Crowa, který svoji postavu ztvárnil velmi přesvědčivě. Tradičně mu více seděly akční a dramatické pasáže než místa, kde musel zahrát milujícího manžela nebo rodiče bojícího se o osud svého dítěte.
Johnovu manželku si zahrála Elizabeth Banksová, kterou jste mohli vidět ve filmech: Spiderman 3, W, Určitě možná a také ve filmu Zack a Miri točí porno. Její výkon ve Třech dnech ke svobodě není moc přesvědčivý. Naprostá plochost charakteru postavy jí umožnila prodat její herecký talent pouze v jediné scéně celého filmu. Průvodním jevem celého filmu je, bohužel, plochost a neprokreslenost vedlejších postav. Ve vedlejších rolích můžeme sice vidět Michaela Buie, Moran Atiasovou nebo Olivii Wildeovou (tu můžete vidět i v další prosincové novince Tron Legacy), žádná z jimi hraných postav není ale natolik výrazná, aby byla zapamatovatelná.
Film je poměrně dobře, logicky postavený a sestříhaný, chybí mu však spád a zaujetí. S hlavním hrdinou se lze jen těžko ztotožnit a proto vás film těžko pohltí. Problémem je i naprostá absence dalších charakterních postav a tak bezesporu dobrý výkon Russela Crowa jednoduše nestačí utáhnout celý film.

Hodnocení: 78%

—————