13.12.2011 22:31

Tři mušketýři - Recenze

Už spojení jmen Paula W. S. Andersona a Milly Jovovich s klasickým příběhem Tří Mušketýrů snad dávalo dost jasně najevo, že po tomhle zpracování bude Alexandre Dumas doslova rotovat v hrobě. S tímhle vědomím jsem se na film vydal. A z výsledku jsem doslova nadšený. Noví Tři Mušketýři se předlohou inspirují více než volně, a původní příběh přetváří do na první pohled hloupého, ale na ten druhý mimořádně zábavného hávu. Už úvodní představovačka postav dává jasně najevo, že tohle bude spíš taková poloparodie, než vážně míněný film. A díkybohu je zde téměř vše na jedničku. Obsazení je skutečně luxusní, je vidět, že všichni zúčastnění si své role neuvěřitelně užívají. Milla Jovovich má podobnou úlohu jako v Resident Evil (tzn. spousta salt a co nejméně na sobě), Christoph Waltz jakožto Richelieu dokonalý a Logan Lerman mě nakonec po všech těch negativních reakcích příjemně překvapil. Jak jsem již zmínil, tak příběh se románem inspiruje jen velmi volně, ale to vůbec není na škodu, protože od začátku do konce šlape jako hodinky bez jediného hluchého místa a při tom stíhá velmi dobře pobavit (ať už úmyslně nebo neúmyslně). Ale co mě skutečně dostalo, byla akce. Ta je opravdu libová, má nádherně stylovou choreografii a místy až bere dech. 3D už jen umocňuje téměř perfektní zážitek, a český dabing se tentokrát opravdu povedl (hlasy perfektně sedí, spousta hlášek, zkrátka paráda).

Hodnocení 70%

—————